sâmbătă, 31 decembrie 2011

reconditionarea unor usi

 In urmatoarea postare puteti vedea transformarea radicala a unor usi vechi. Ca sa fiu sincer, in prima faza, cand am vazut usile, am fost foarte sceptic in privinta aspectului lor final. Totusi, cu efortul si implicarea chiar a proprietarilor care mi-au asigurat un mediu de lucru relaxant si au dat dovada de o atitudine constructiva am creat practic cu totul alte usi. A fost o adevarata provocare din care am iesit, cred eu, invingatori. Din pacate nu am avut inspiratia sa pozez usile asa cum erau ele la bun inceput, dar cred ca nu este greu de imaginat niste usi vopsite cu vopsea alba ingalbenita de timp, cu scurgeri si portiuni de vopsea sarita.      

 In prima faza vopseua veche se curata cu un feon special (suflanta), care prin actiunea unui jet de aer fierbinte inmoaie vopseaua, care este ulterior indepartata cu o dalta.

 Datorita faptului ca tocurile usilor au trebuit lucrate in casa, am combinat actiunea suflantei cu aplicarea de DECANOL sau DECAPANT, solutie care inmoaie vopseaua pe cale chimica, dupa aplicarea cu pensula pe suprafata de lucru. 

 Dupa curatarea de vopsea, usile au fost slefuite, placajul vechi a fost taiat si inlocuit cu unul nou, pe care s-au aplicat apoi placile de lemn, cu scopul de a imita aspectul unei usi integral din lemn masiv.

 La sfarsit, ca bonus, am raschetat un taburet vopsit, pe care l-am dat apoi cu lac. Un pic in graba, la plecare, dar a iesit si el destul de bine. 

 Putin mai jos veti vedea si o usa de la intrare din stejar masiv care a rezistat unui tentative de spargere. S-a dat cu barosul in ea, cu ranga si toate acestea a rezistat. Am tratat-o cu tot respectul :)
placajul vechi, taiat





aplicarea DECANOL-ui





pe taburet am avut timp sa dau doar un strat de lac, drept urmare nu arata prea grozav

usa, stejar masiv, slefuita




 

in partea stanga a usii se poate observa peretele lovit, locul in care sa fortat cu ranga








 


1 comentarii:

mariusg spunea...

Buna treaba. Felicitari.
Ai folosit bait? Sau direct lac 'colorat'?
(Sunt in aceeasi situatie. Am reusit sa curat vopseaua si sa slefuiesc usile. Nu stiu cum sa procedez mai departe. Unii zic ca sub vopseaua originala a fost un primer care a intrat in lemn neuniform. Si deci nu o sa reusesc sa finisez in lac.

Trimiteți un comentariu